Betrapt met een boek in Europa: Sander Lybaert (27)

Terwijl de zomer veel mensen naar luchtige lectuur doet grijpen, gaat Sander Lybaert (27) op reis met een boek vol grafieken.

door Hanne Delodder

 

 

© Iedereen Leest

‘Het boek vraagt al mijn aandacht, er is tijd voor nodig. Ik heb momenteel niks anders te doen dan met 300 per uur op deze trein te zitten. Ideaal, toch?’ Jim Collins onderscheidt in Good to great bedrijven die het goed doen van bedrijven die uitzonderlijke resultaten behalen. Samen met een onderzoeksteam meet hij alles van het bedrijf: van de cijfers tot de passie van het personeel en de bedrijfsleider. Zo concludeert hij wat hen uniek maakt. ‘En die tijdloze factoren voor succes - niet de hypes - somt hij hier zo helder mogelijk voor me op.’

‘Of ik een business ga starten? Nee nee, ik ga een week lang niets doen. Ik ben met mijn lief onderweg van Gent naar Avignon, we trekken verder naar de Mont Ventoux en daar logeren we. De twintigkoppige familie van Eline wacht ons op. Dit boek lezen wordt daar iets minder makkelijk, lijkt me (lacht).’ 


Betrapt met een boek in Europa is een initiatief van Iedereen Leest en Metro, i.s.m. met TGV® Brussel-Frankrijk.
Deze lezer nam de TGV® tussen Brussel-Zuid en Avignon. Reistijd: 4u48 min. Dit stuk verscheen eerder ook in Metro.

Sander leest:

Titel: Good to great : waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken ... en andere niet
Auteur: Jim Collins
Uitgever: Business Contact
Aantal pagina's: 283 p.
Leeftijd: Volwassenen

Beschrijving van zeven basisprincipes die van toepassing zijn op excellerende ondernemingen.


Deel dit artikel: